Skritt tur

Idag har jag försökt fixa till Turbos päls, jag har försökt göra den jämn och tagit bort klumparna, så nu när han börjar äta ordentligt igen så ska vi se till att det där fixar sig. Turbo har redan hunnit få lite hull! Det andra stora problemet var väl hans man, den var så tovig så det bara såg ut som stora klumpar på sidorna om halsen på honom. Jag fixade den, samt hans svans i flera timmar. Nu har den fått lite glans och går lätt att reda ut med fingrarna. Han är verkligen ovan med all uppmärksamhet och allt pyssel, men han har ännu inte protesterat trots att han är osäker. Han försöker hålla sig lugn och eftersom det gick mycket bra bestämde jag mig för att rida på honom lite. 
 
Jag bestämde mig för att rida barbacka de första gångerna, han ska slippa all onödig utrustning så jag tränsade honom. Han tittade undrande på mig där bak trots att han är inriden. Jag smackade fram han och han började försiktigt gå. Han var lite osäker i början men gick sedan med lite tryggare steg. Vi bestämde oss för att bara ta ett varv i skritt runt ön, det gick bra och han verkade tycka det var roligt. Han var på tårna och ville nog gärna trava lite, men eftersom han hittills är väldigt lättskrämd (hoppar till när varenda ekipage rider förbi) så höll vi oss till skritt. Jag är väldigt stolt över honom, det var ett stort steg för en så osäker liten ponny!
 
Bra start på fredagen.


Mysigt :D

2014-09-26 // 14:35:43

Zoey Skylund har kopierat din design och header ! Hennes blogg är zoeyskylund.blogg.se !!!

Svar: Nä, det tycker jag inte hon gjort
Alicia Starnight

2014-09-26 // 15:46:21

Hur fick du kamera vinkeln sådär som på bilden!? Vill veta!! =)

Svar: Ställde mig framför hästen och fotade
Alicia Starnight

2014-09-26 // 19:21:21

Ursäkta mig men vem är Turbo?? Hehe sure i know its your new pony. men du har inte sagt nåt om honom

Svar: Jo, titta förra inlägget.
Alicia Starnight

2014-09-26 // 20:13:42

Hej! Jag vill ha hjälp med ett smeknamn till min frieserhingst...
Han heter Darkbeam
PS. Din blogg är bara BÄST!!

Svar: Dakke
Alicia Starnight

2014-09-27 // 06:46:24

Okej!tack

2014-09-27 // 14:59:39

Okej!tack

2014-09-27 // 14:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback