Bästa hemstallen för årstiderna

Jag har flyttat till Stallet Gyllenbladet i Gyllenåsarnas Dal, nu vågar man ju faktiskt bo där när man har färjor, men mest för att det har blivit höst. Inget av de andra områdena passar hösten, hösten är inte grön. Hösten är orange, röd och brun. Så nu bor jag här under hösten. När jag flyttade fick jag en idé om ett inlägg. Nämligen vilket hemstall som passar bäst till vilken årstid, men tanke på klimatet och grafiken. Så jag hade tänkt berätta om hur jag tycker om att bo under de olika årstiderna för att få en bra stämning, 
 
Höst
På hösten passar det gula ljuset i Gyllenåsarnas Dal in, de oranga träden som tappar sina löv ger en väldigt mysig höstkänsla. Jag tror faktiskt det är fler som tycker som jag, Stallet Gyllenbladet är inte lika öde i nuläget. Kommer nog bli en hel del bilder från solnedgångarna från stranden i höst. Bland de finaste platserna runt 6-7 tiden på kvällen.
 
 
Vinter
Under vintern är det jättemysigt att bo i Valedale. Där finns mycket snötäckta berg i närheten, många med ridstigar upp. Byn ligger precis i utkanten av Hollow Woods, och skogen är väldigt mysig när snön täcker den. Ett plus är ju att det dekoreras väldigt mycket i Valedale under julen, både i stallet och i byn. Det är supermysigt med skog, snö, berg och mycket juldekorationer på vintern.
Jorvikstallet fungerar också mycket bra till vintern, man har juluppdrag och julbestyr i Jarlaheim som ligger väldigt nära, man får verkligen en känsla av kallt och fruset eftersom även alla blommor och växter är vissna. Det dekoreras mycket även i Jorvikstallet och i närheten under julen.
 
 
 
Vår
Våren är inte så speciell, så här passar även Jorvikstallet in  igen(och även många andra hemstall också, Vingården t.ex. Men tycker inte om Vingården så det är inte något som är värt att ta upp. ;)
Det gröna ger en känsla till vår, samt ljuden när man har det på. 
 
 
 
Sommar
Förutom Skördebygdens gröna natur så är ju Fort Pinta perfekt för sommaren. Fiskmåsarna skriker och man bor på ett fort vid kusten. Vid fortet finns det massor av stränder, caféen, mysiga utsikter och somriga aktiviteter. Det finns även färjor som gör Fort Pinta till det centralaste stället i hela Jorvik. Man har ju nära till transport som reser direkt till Silverglades alla byar.
 
Något som blev ett plus när jag bodde där i sommar, var att badstranden dök upp. Där finns det glassbar, solstolar, hästbad, trampolin, picknick och mycket mer. Det var väldigt roligt att ha nära till det, sådant är ju extra roligt på sommaren.
 
 
 
Vilket hemstall tycker ni direkt påminner om en speciell årstid? Kommentera gärna


Ska börja följa det där! :) Tack! :D Ps, din blogg äger!

Svar: tackar :D
Alicia Starnight

2014-09-21 // 19:36:38

Tror jag också flyttar till Gyllenbladet =) sen i vinter får jag se, valedale känns så långt ifrån allt. Det gör ju GÅD med men som du säger det finns ju färjor =) /Annie

2014-09-21 // 23:05:06

Hösten GÅD såklart, vintern vingården, våren steves gård och sommaren i jorvikstallet :D

2014-09-22 // 11:34:09

Jag vet nt faktist. men kanske. vinter valdedale, gåd höst, vår steves, sommar fp. :)

2014-09-22 // 16:52:13

Hej Alicia!
Jag tycker att dina hästar har fått väldigt fina smeknamn, och nu är det så att jag har köpt en hingst med namnet Crazycrush. Eftersom jag är SÄMST på att komma på smeknamn så frågar jag dig om du har något förslag på vad jag kan kalla honom? :)

2014-09-22 // 17:16:25

Hej!
Mina åsikter om hemstallen för varje årstid:
Höst: Gåd
Vinter: Steves (nära till julsakerna i sgb) eller jorvikstallet, eller valedale.
Vår: Jorvikstallet med allt mysigt där :-3
Sommar: Fort Pinta med disco och lyxig strand!
/Ida

2014-09-23 // 15:47:34

Höst: Gåd
Vinter: FG eller VD
Sommar: Fp eller jvs
Vår: Steves (vet inte varför haha)

Har GÅD nu, haha :)

2014-09-24 // 10:22:56
Cookie

Tycker att VG är rätt stormigt, men även vinter då man kan rida i RH om det är för halt ngn annan stans ;)

2014-09-24 // 13:26:58

Vinter: Jorvikstallet🎅
Sommar:Fort pinta🌞
Vår: Valedale🌸
Höst: Gyllenåsarnasdal🎃

2014-09-24 // 20:20:58

Vinter: Valedale
Vår: Moorland
Sommar: Vingården
Höst: Jorvikstallet

2014-10-05 // 01:07:46

Hej! Jag älskar din blogg! Vilken level kommer man till Gyllenåsarnas Dal? Tacksam för svar:)

2014-10-07 // 15:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback