Promenad med Turbo

Nu har ni faktiskt inte hört något om Turbo på ett tag, under denna tid har vi hunnit rida lite kort barbacka i paddocken några dagar. Han har även hängt med till Västkobbens Fiskeby två gånger, för att kolla lite på kläder och utrustning. Han måste vänjas vid lite större folkmassor och då var det perfekt att han hängde med till den halvt öde byn med lugna människor. Turbo var som man anade, misstänksam och tittig, men när jag var lugn så skakades det av och han kände sig mer trygg. Helt trygg, är det vi måste uppnå.
 
Idag tyckte jag att det var dags att vi tog oss lite utanför byn, så vi tog en promenad från stallet till Labyrintkusten, där vi tog oss runt Fågelskrämsåsen och tog oss ner för vägen mot byn igen. Han var väldigt lugn, eftersom han var trygg med mig och inga andra människor var i närheten. Turbo fick även upp ögonen för vattnet, väldigt roligt att plaska i, men spegelbilden var lite skum, tyckte han.
 
En gång under promenaden fick han även lite bus för sig, han ville nog springa för han försökte dra med sig mig i lite snabbare gångarter på slätterna. Det visade ännu mer trygghet, så jag släppte ut han lös i paddocken när vi kom hem. Gud vad han sprang, var himla roligt att se, han bockade och gnäggade, och njöt av det stora utrymmet. Då kom jag även på att tänka hur mycket hull han fått på sig, revbenen syns knappt längre och han är verkligen inte lika smal. Man och svans har börjat bli lite finare också, så det var skönt. Nu ska det bli ännu bättre, och sedan ska vi börja rida lite mer. Sedan har jag ett annat steg som förmodligen kommer hjälpa oss i ridningen, om det lyckas. Men jag tror på denna lilla ponny så det gör det säkert!
 
Här såg Turbo något riktigt spännande när vi gick igenom Labyrintkusten, nämligen vattnet. Lille sjuåringen har inte sett mycket av världen.
 


Tyra

Hej! Jag undrar om du skulle kunna göra en design år mig. Jag kan hjälpa dig med lite livlina oså om du kunde göra det! Kraam

Svar: Har tyvärr inte tid med sådant
Alicia Starnight

2014-10-16 // 15:10:58

Ville bara påpeka att Turbo inte har någon knapp :)

Svar: Ja, märkte det också igår, tack för att du påminde mig haha
Alicia Starnight

2014-10-16 // 16:42:15
JAZZYJ

Vad är det för knapp han inte har? :)

Svar: Infoknapp i meny :)
Alicia Starnight

2014-10-16 // 18:59:47
Lilly

👍 😃

2014-10-16 // 22:29:53

Du Alicia. Jag har gjort lite undersökningar och fått reda på att Turbo är syskon med min lilla Wildlove, Dom växte up tillsamans men när Wildlove var 3 år så såldes hon till James och mer fick jag inte fram så jag vet inte vad så hände med Turbo. Jag började fråga runt i Fiskebyn när jag såg lilla Turbo och folk berättade om Torbo och Wildelove. Jag är osäker på vem som ägde dem men några sa att dem föddes up på Gyllen bladet men någon sa att det var baronessan som födde up dom. Men jag är rätt säker på att dom är syskon, dem är väldigt lika varandra :D

Svar: va nä
Alicia Starnight

2014-10-18 // 16:12:56

vadå nä? :)

Svar: de är inte syskon haha
Alicia Starnight

2014-10-18 // 16:45:27

hur vet du det :D

Svar: för att han inte har några syskon :)
Alicia Starnight

2014-10-18 // 16:52:30

men som sagt jag är inte säker på det :D

2014-10-18 // 17:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback