Mina förberedelser inför öppningen

På onsdag öppnar Dinodalen, och jag är en sån person som alltid ska vara förberedd. Jag har förberett bl.a hästar som ska få följa med de allra första dagarna, outfit och hur jag ska göra på onsdagsmorgonen. Jag och Emlanhar bestämt att vi ska gå in i dalen tillsammans, och det ska bli himla roligt! :D
 
Denna röda, svarta och bruna outfit ska med. En varm outfit där tumvantar, mössa och varm tröja ingår!
 
Stormbeauty, är min starthäst och är alltid med på allt det nya och speciella. Hon har hängt med på alla nya områden hittills och alla huvuduppdrag, så det skulle bara vara dumt att inte ta med henne på detta också. 
 
Goldtear, min nyköpta Nordsvensk ska självklart med in i Dinodalen. Hon är den enda av mina hästar hittills som inte kommer påverkas av kylan där inne, så hon kommer vara lite som Storms avbytare och så är hon ju fantastiskt fin att rida. Himla mysig, och det blir nog ännu bättre i snön, definitivt. 
 
Jag har höbalar fram till onsdag, jag kommer logga in på morgonen innan jag går mot skolbussen. Då ska hästarna skötas med den sista balen så jag slipper att tänka på det resten av dagen. Sen blir det bara att ställa sig vid Elizabeth, hon som kommer ge uppdraget där man bär av till dalen. Dagen efter slutar jag också tidigt, så jag får mycket tid för dalen. Då ska det även köpas stallhjälp igen, så slipper jag sköta hästarna. Jag har himla tur som slutar skolan tidigt på onsdag, må jag säga.
 
Har ni gjort några speciella förberedelser inför Dinodalen? Berätta gärna i kommentarerna! :D


Inte riktigt. Ska fixa varma kläder till mig och min starthäst :D
Han har och kommer alltid att hänga med på gula uppdrag och nya områden.
Det dåliga är bara att jag inte kan komma in i Dinodalen förens Lördag :( Då fyller jag år och får Life time :D !

2014-11-17 // 10:46:34

Jag har: Vita Tumvantar, Den Blåa Starstable Tröjan (Kan ändras med tröjan), Svarta Mockstövlar tror ja att jag ska ha, Ha den Röda mössan som jag köpt för en vecka sedan (Den som e på bilden), Svata Byxor, Moneypromise Min starthäst ska få följa med. Sen ska min Nordsvensk som e samma färg som din fast ja köpte min när den kom ut som heter Thunderrocket den ska få följa med in också. Sen ska ja flytta hemstallet till Dino eller frusna dimmornas dal. Jag har ett gömställe dära vid Nic Stonegrounds lägerplats SOM ÄR PAXAT SÅ NU FÅR DU INTE KOMMA OCH SÄGA "NEJ JAG HITTADE DETTA FÖRE DIG OCH DET HAR SÅ MÅNGA MINNEN!" JA SKICKAR VIA MAIL EN ELLER TVÅ BILDER!

Svar: Haha nä det hade jag inte tänkt, och det andra var ju sant. Kommer alltid ha den som hemlig plats :P och det finns inget stall i dino
Alicia Starnight

2014-11-17 // 10:55:25

Har förberett en outfitt, väldigt lik din var den! Ska ha samma tröja, mössa, vantar, byxor, schabrak och benlindor. Jag ska ha andra svarta skor och det bruna du har ska jag ha i svart. Fyller år på lördag så det blir som en tidig födelsedagspresent! :D Jag är sjuk och har svårt att tro att jag blir frisk till på onsdag, så jag ska spela så fort servern öppnar!

Svar: Åh, nice!
Alicia Starnight

2014-11-17 // 10:57:34

Japp, jag har förberett genom att tvingas gå på en föreläsning till 17.30 på onsdag <333 Nejmen ska igga varje människa jag ser, och rida på min starthäst eller nordsvensk. #tagga

2014-11-17 // 11:17:42

Jag har gjort en outfit med en jacka, mössa o tumvantar :D Och så har jag dampat över att vi har vår längsta långdag på onsdag -.-

2014-11-17 // 11:55:37

Har gjort en röd/svart/vit outfit med varm kappa och tumvantar :D Ska definitivt rida in och göra alla uppdrag/utforska på min starthäst.

2014-11-17 // 12:21:58

Känner mig jäv*** lycklig som nog kommer vara sjuk på Onsdag med :D

Svar: Haha :D
Alicia Starnight

2014-11-17 // 12:29:56

du spelar ju med vildhäst och om jag vill göra det hur gör du för att få det och hur gör du för att få bort det. hur gö man hjärtan på sso?
ps:älskar din blogg sjukt mkt <3

Svar: Hjärtan på sso: shift + 4, vildhäst: googla! :) och tack <3
Alicia Starnight

2014-11-17 // 13:19:40

Planerade att köpa den stickade röda tröjan, men kom sen på att det kanske finns affärer inne i Dinodalen? Så jag sparar pengarna :)
Kolla gärna in på min nystartade blogg!

www.starstableava.blogg.se

Svar: En person var bara sett en på tre timmar så inte så många
Alicia Starnight

2014-11-17 // 13:24:51

Suck fel blogg länkades nu bredvid namnet :/ skit i den den är skitdålig haha xD

Svar: haha okej :)
Alicia Starnight

2014-11-17 // 13:30:00

Vart kan man köpa de där tummvantarna du har? :D jätte snygga!

Svar: G.E.D, du måste dock vara beundrad
Alicia Starnight

2014-11-17 // 14:52:08
Anonym

vart kan man köpa alla saker?

2014-11-17 // 15:52:08

Jag hade börjat fixa ihop en klädsel inför öppnandet. Då dalen nu öppnas tidigare än väntat så har jag just nu absolut inga förberedelser överhuvudtaget. haha

2014-11-17 // 16:16:10

Jag har flyttat till Valedale och försöker få min startis på bästa humör ^^

2014-11-17 // 16:51:33

Mest varma kläder! Det blev en mysig outfit:D Men ska också ta min starthäst!;))

2014-11-17 // 17:06:57

TACK FÖR VÄRDE KODEN ALICIA! jag skall bara choppa kläder! moahaha >:D även lite häst saker :3

2014-11-17 // 17:24:05

oops skrev fel

2014-11-17 // 17:29:04
Anonym

Tror de kommer hålla på länge på onsdag så de inte spelar roll ifall du slutar typ 13 för de kommer nog hålla på till 16-17

2014-11-17 // 19:25:59

Jag har inte gjort några speciella förberedelser för dinodalens öppning förutom att jag håller på att levla min nordis till lvl 15. Jag kommer också fixa en outfit snart. Men det jag ville säga är att jag har studiedag på onsdag så jag kan komma in så fort dinodalen öppnar!! :D

Svar: Ooh lyllos :D
Alicia Starnight

2014-11-17 // 19:43:57

Jag har flyttat till Valendale och levlat upp nordisen!

2014-11-17 // 20:52:53

Åhh guud blev först helt avis på att du slutade tidigt men kom på att jag har stuudiedaag!xD

2014-11-17 // 20:53:47

Jag ska ställa mig vid Elizabeth på tisdag eftermiddag det sista jag gör.
Jag har fixat en supermysig outfit med mössa, röd stickad tröja och vinröd utrustning. Den kan jag ha på mig hela tiden eftersom att jag har 40 i rida och 28 i snabbhet med den.
Jag kommer antagligen att få logga in ganska sent på Onsdag eftersom att jag har bågskytte, vilket jag tydligen inte kan ställa in -.-
*suck*
Aja, jag längtar iallafall supermycket!
Eftersom att jag inte har någon speciell relation till min startis kommer jag att rida in på min färdiglevlade (duktig jag är xD) nordsvenska häst NorthDream.

Svar: Åh, bågskytte, så roligt :D
Alicia Starnight

2014-11-17 // 21:10:59

Kommer rida in på Thunderknight, min starthäst som jag älskar, så för mig är det solklart att han hänger med ut på äventyren först!
Är dock inte riktigt säker på outfit än, det är så svårt med färger till honom tycker jag! Har du några tips kanske, en häst med Stormbeautys man och kroppen med likadana fuxfärger över ansiktet?

Tror dock att det blir min vinröda outfit som kommer med in, om jag inte hittar något annat. Ska kolla in Starstable Database, ifall jag hittar någonting snyggt där som kan inhandlas istället.

Sedan kommer jag ställa mig vid Elizabeth och ja, vänta in morgondagen! :D

Spännande detta med Dinodalen!

2014-11-18 // 10:51:13
sia

Tror dock det kanske tar lite tid innan spelservern öppnas.. tror inte den öppnas vid typ 3 elr 2 men jag vet inte :D Kanske tänker helt fel.

2014-11-18 // 16:17:29

Kommer rida in på min älskade starthäst Icemist. Kmr rida in i en vinröd och svart outfit :D Är bara nyfiken, men när slutar du skolan på onsdag? c:

Svar: 2 :)
Alicia Starnight

2014-11-18 // 16:30:49

vart har du köpt mössan? :D

2014-11-18 // 17:37:13

Jag har också planerat m.m. xD Längtar redan! :D

2014-11-19 // 02:08:49

Jag har köpt min nya nordsvensk snowbelle och har förberett med mössa och vantar brrrr

2014-11-19 // 15:10:54
Louise

Nej, har inte gjort något XD
Dock är jag i lvl 12 och kommer inte in i DD :(

2014-11-22 // 19:53:37
Rebeka

Vart har du köpt schabrak, tröja och lindor? :)

2014-11-23 // 17:05:35

Hej Alli! Jag undrar var du köpte den tröjan?
Tacksam för svar! <3

Svar: Minns inte, förlåt
Alicia Starnight

2015-07-20 // 21:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback