Första dagen i Dinosauriedalen

Idag öppnade äntligen Den Gömda dinosauriens dal! Det var den första skoldagen jag bokstavligen hoppat ur sängen, bara för att få dagen att gå lite fortare. Himla mystisk dal, och alla som någonsin drömt om att få vara arkeologer har sin chans att prova nu. Dalen är verkligen fantastiskt fin och innehåller allt detta, och lite till:
  • 200 nya uppdrag 
  • Massor av nya kläder (helt nya affärer, FULLPROPPADE med coola saker!)
  • Enorma områden att utforska
  • Flera helt nya karaktärer att möta
  • Ett unikt Dinodals-lopp som du hjälper till att bygga!
  • Två nya fraktioner att bygga rykte med!
  • Hjälp till att bygga delar av ett helt nytt område: på Nic Stonegrounds lägerplats behövs det nya butiker, en veterinär, ett café, en brunn, en transport OCH ett ställe att ta hand om hästarna!
Jag rider in i den vackra dalen för första gången!
 
 Den gamla hissen, som hissar folk upp och ner från dalen.
 
 
Hissen var självklart trasig efter alla dessa år, så då fick man ta sig ner på andra vis!
 
 
 
Hissen fungerar! 
 
 Samlar en speciell växt som heter Isentistel, endast i Dinodalen! 
 
 En speciell iskristall som sprudlar av energi, kristallerna ger energi till Dinodalens gatulyktor, det är därför de lyser blått!
 
 Min ABSOLUTA favoritbild någonsin, helt fantastisk miljö och en bild som verkligen beskriver ödesryttarens krafter.
 
 Klart man tar till med lite magi när snön är ivägen.
 
 Gick inte så bra för Nic Stoneground som vi ser.
 
 
Nic Stonegrounds lägerplats, som hittills fått lägereld, bänkar, postlådor och självklart ett tält!
 
 
 
 
 
Isenport, en hittills stängd port med en kristall högst upp som lyser väldigt klart.
 
 Gejsrar! :D Dinodalen påminner verkligen om island och det märks att ingen har rört den på länge.
 
 
En liopleurodon (halvslevande reptil), enligt Nic Stonegrounds forskning är skelettet endast 20'000 år, konstigt nog dock dinosaurierna ut för 150 miljoner år sen...
 
 Snögrottor!
 
 I Dinodalen röjer ingen undan stockarna, men det är inget problem!
 
 Den frysta dalsjön, det gäller att se till att man hoppar exakt på alla isflak, annars trillar man i det iskalla vattnet.
 
 
Isenskog, en mystisk dimmig skog i östra dinodalen.
 
 
Frusna dimmornas dal, här ligger dimman tätare än på någon annan plats. 
 
 
 
 
Isendell, här får vi verkligen aldrig vara i närheten säger Nic Stoneground. Låter som en portal där inne...
 
 Liopleurodon skeletthuvudet...
 
...skelettet har faktiskt en kropp.
 
Backar finns det gått om!
 
Nordöstra delen av dalen, istapparna ser ut som vassa klor!
 
 
Bäst om man inte ramlar ner här! ;)


Jag vet inte vad som har hänt med dig. Först längtade jag för din analys om trailern. Men du skrev bara typ skog, sjö osv. Förut kunde du skriva flera meningar om en bild osv. Detta inlägg blev likadant. Hade förväntat mig en liten analys av området och sånt. Men detta var bara självklara ord som man fattar utan ord. Snälla ta tbx gamla Alicia

Svar: Fanns inte så mycket att säga om området, thats it
Alicia Starnight

2014-11-20 // 18:32:05
Athena

Hur långt har du spelat på uppdragen? Inte för att spoila men du vet veterinären som man hittar? Har du hittat henne? Eller någon annan av de som var ombord på helikoptern?

Förlåt om jag förstörde för dig.

Svar: Tre dagar, och jag har hittat veterinären! :)
Alicia Starnight

2014-11-20 // 18:37:54

Kan inte du göra en stjärnkarta till Dinodalen när du hittat alla stjärnor? :)

Svar: Uppdatera!
Alicia Starnight

2014-11-20 // 19:39:12

Vad är det för vetrinär som nämns i andra kommentaren? Jag spelade så långt (övernattade) att de sa att fler uppdrag kommer med nästa uppdatering. :) eller menar hen einstein?

Svar: En veterinär, frusen i Dimmdalen!
Alicia Starnight

2014-11-20 // 22:04:09

får inte alla samma uppdrag? Har iofs mitt på engelska pga sso ändrade språk när jag flyttade hit, eller när det står "fortsättning följer i nästa uppdatering" kan man övernatta och få nya uppdrag ändå?:)

Svar: Det är ett hemligt uppdrag!
Alicia Starnight

2014-11-20 // 22:43:18

Dani, det är ett hemligt uppdrag :)

2014-11-21 // 07:47:15
Sam

grottan som har blåa saker i sig, dom blåa är gröna för mig o.O

Svar: Kan vara så att du har Mac
Alicia Starnight

2014-11-21 // 10:56:20
Sam

julia man kan inte ta tillbaka ''gammla'' ;) man är som man vill o gör som man vill

2014-11-21 // 10:58:08

ehrm på Island finns det inga träd och det är bara lite snö :P Det var nog bara geysrarna och vulkanen isf ;)

Svar: Jaa jag vet, var det jag menade, och glaciärer :P
Alicia Starnight

2014-11-23 // 10:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback