Starshine Legacy - episod 4

I måndags spelade jag ut alla fyra Starshine Legacy (historien före SSO) för första gången på länge. Himla länge sedan alltså. Så under dagarna jag är i Stockholm, kommer det dyka upp bilder på alla spel igen, samt en handling om var spel från Jorvikipedia. Spelen är verkligen sjukt roliga, och de har jättebra story. Men mycket lättare än jag minns de faktist.
 
Huvudpersonen i Episod 4 är Alex, som är lite av en pojkflicka och äger hästen Tin-Can. Alex är i början av spelet i dålig dager med Mrs Graham, då hon råkade få rektorns bil att explodera. Alex får kvarsittning, men måste ta sig till sin bror som blir mobbad av Buck. MedLindas hjälp lyckas hon, men blir då utmanad av Katja i ett lopp. Alex och Katja rider loppet. Katja vinner, vilket förbryllar Alex då hon inte såg skymten av Kajta under loppet. Nästa dag är James försvunnen och Linda får en syn där Katja har kidnappat James och bara släpper honom i utbytte mot Tin-Can. Alex blir bestört och får rådet av de andra att rida till den heliga skogsgläntan. Där träffar hon Fripp och lär sig använda sin själakraft. Alex tar sig tillbaka till skolan då Linda behöver hennes hjälp att återfå några stulna böcker. När böckerna väl är återhämtade visar de sig innehålla bilder på ödesryttarna och GarnokLisa ringer och berättar att hennes pappa som jobbar på Dark Core har blivit iväg kallad till en anläggning mitt i ödemarken för att jobba på ett projekt kallat "Garnokprojektet". Tjejerna blir oroliga och Alex rider dit på sin väg till Katja på djävulskyftan. Väl vid platsen använder Alex sin själakraft och tar sig in i byggnaden. Där stöter hon på Mr Sands som hon besegrar och tar en bok ifrån. I boken står Pandorias uråldriga koder, med vars hjälp Alex besegar Katja och Buck och befriar James. Men James har konstiga minnen och när Linda hjälper honom att få ordning på dem visar sig den hemska sanningen. Är det redan försent att rädda Jorvik?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I slutet av spelet låser man upp en hemlig nivå, då kan man välja vilken ryttare och häst man vill och rida på ett område med olika naturtävlingar.
 
 
Fotade även en fin Ödesryttare bild, den kommer jag nog vilja göra något av med sen. Speciellt klistra in mig själv där. ;) Den finns i stort format på min dator.
 


Ooh, har också tänkt spela dom där spelen.. är dom kul ?

Svar: Jaa
Alicia Starnight

2014-05-30 // 11:24:06

Hej Alicia! Din blogg är verkligen jättebra, går in här varje dag! Men nu när jag har läst dessa inläggen om star stable legacy så blir man verkligen intresserad! Men jag fattar inte hur man får dem, laddar man ner dem eller köper man dem? Tacksam för svar / Amanda Purpleheart

Svar: Hej! åh tack så mycket :D Ja, man kan ladda ned de eller köpa de, man fick de från en hästbokklubb förut, och just nu lever de runt i filer osv haha.
Alicia Starnight

2014-05-30 // 12:40:43

PA-Tobbe ska bli en karaktär på SS, tänkte om du ville blogga om de. :)
http://www.ponnysanning.se/?p=25859#respond
/Samantha "Sam" Nightstorm

Svar: Jaa såg det igår, ska göra deT!
Alicia Starnight

2014-05-30 // 13:32:57

Du vet servitrisen i stablebucks med blonda flätor är i tors klack huset nu :o

Svar: Såg det imorse, jag bah, men wtf ska vad gör den här hahah
Alicia Starnight

2014-05-30 // 14:46:10

Vilken sorts dator har du?

Svar: Dell
Alicia Starnight

2014-12-21 // 09:59:34

Hej Alicia Starknigt. Jag har episod 1 av starshine legacy och tycker den är jätte bra men hittar ej dom andra, jag fick detta spel för jag vann på en tävling. Vet du vart man kan köpa dom?

Svar: Det är nog lättast att få tag på genom exempelvis blocket, amazon och tradera :) Kram
Alicia Starnight

2017-03-25 // 15:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback