Starshine Legacy - episod 3

I måndags spelade jag ut alla fyra Starshine Legacy (historien före SSO) för första gången på länge. Himla länge sedan alltså. Så under dagarna jag är i Stockholm, kommer det dyka upp bilder på alla spel igen, samt en handling om var spel från Jorvikipedia. Spelen är verkligen sjukt roliga, och de har jättebra story. Men mycket lättare än jag minns de faktist.
 
Huvudpersonen i Episod 3 är Anne, som är intresserad av mode och äger dressyrhästenConcorde. Anne försöker få ett modellkontrakt med parfymföretaget Glamour no 5 och inser snabbt att Jessica inte tänker ge ifrån sig kontraktet utan strid. Fotografen Derek följer med till stallet för att fota Anne och Concorde, men då Jessica ska ta ett foto tillsammans med hästen faller han plötsligt ihop. Ingen vet vad felet är, men Lisa råder Anne att söka upp Fripp vid den hemliga gläntan i skogen. Fripp förklarar att Concordes själ finns i Pandoria, och Anne måste bege sig till den okända dimensionen för att få tillbaka sin häst. Hon lyckas och flyr tillbaka med Concorde till stallet, där hon möter upp med de andra Ödesryttarna och Derek. Det visar sig att Derek inte är den han utgett sig för att vara, och till sist måste Anne bege sig till Dark Cores oljeplattform för att stoppa Mr Sands och Jessica från sina onda planer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Nivån med broarna nära fripps glänta är verkligen en av mina favoritnivåer!

2014-05-29 // 20:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback