Sanningen om röda ikoner

 
I mååånga månader har jag svarat i kommentarer att faktiskt röda ikoner tar på hästen och försämrar hästens prestanda, bl.a på inlägget i mina championattips. Kommentarerna sa att dessa ikoner faktiskt inte gör någon skillnad. Men varför har de funnits då? Och om du var vrålhungrig och hade stenar i skorna, hade du sprungit bättre då än om du faktiskt var mätt och hade stenfria skor? 
 
Nu har vi faktiskt det officiella svaret på detta, det är nämligen det Tobbe Larsson sa i torsdagens tips. Röda ikoner försämrar faktiskt hästens prestanda. Så nu säger jag det ännu en gång, ska du tävla championat, se till att den inte har röda ikoner. 
 


Nin

Jag tror iaf inte att det försämrar så mycket då jag kom 2:a i ett champ med röd häst. Men anledningen till att första platsen inte blev min kan ju vara det (;

Svar: Det beror ju inte bara på hur du gör champet, finns dåliga deltagare också
Alicia Starnight

2014-07-28 // 21:54:49

Jag har alltid trott att destå rödare ikonerna är destå långsammare är hästen, altså att den blir långsammare med gula ikåner också, men nu när jag läser detta så stämmer det ju tydligen inte :o xD

2014-12-22 // 19:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback