Endast tjejavatarer

I Star Stable går det endast att spela som en tjejavatar, något som Pelle (hur gammal han nu är) la märke till när han skulle skapa ett konto. Han sa att det inte bara är tjejer som rider och att han vill spela som kille. SSO svarade "Det skulle bara dundra in killar och börja flörta". Det kan de ju nu med, spelar ju ingen roll hur karaktären ser ut heller. 
 
Detta inslag fick jag genom Emlan, det är ett inslag Lilla Aktuellt har på barnkanalen.
 
Fick mig ett riktigt gott skratt när jag hörde vad SSO svarade, sprutade typ ut drickan på min dator ehehe. Skulle det bli ett klipp för varje liten tjej som upptäckte att deras kön inte fanns på varje spel skulle det bli miljoner klipp. En killavatar kan man välja på jättemånga andra spel.
 
Det finns faktiskt inte särskilt många hästspel med en stor inriktning på tjejer, och på Star Stable kan man ju faktiskt välja hur karaktären ser ut. Med rätt hår och smink, kan man faktist se ut som en kille. Enligt mig är det bra som det är, Skulle ju bli massor av ändringar i kläder, hår, smink, namn och annat. Skulle bli på tok för mycket onödiga ändringar. Och alla soulriders är faktiskt tjejer.
 
Men, om det fanns olika gamemode skulle detta faktiskt kunna funka, eftersom de aldrig säger "hon" i dialogerna kan de bara göra en manlig avatar med olika alternativ för smink, hår och förnamn. I deras spel kan soulriders vara killar, och för oss tjejer. Bara det inte ändras något för mitt spelande. Alltså, jag vill spela normalt som det är tänkt (tjejer) och man kan ju göra en killversion, där det står "Är du den killen?" i prologen istället. Inte så mycket skulle behöva ändras om man gjorde på det viset. Att spelat anpassar sig efter könet.
 
 
Se inslaget här. 


Haha herregud, hela storyn går ju ut på att en TJEJ kommer till Jorvik och att allt får liv, och alla soulriders är ju tjejer - varför ska det då komma en kille och bara: "hej hallååå". Vi tjejer spelar ju som killavatarer i HUR MÅNGA spel som helst, men får de inte vara sitt kön i ett ynka litet spel blir de ju som galna ;)

Svar: Håller definitivt med ;)
Alicia Starnight

2014-08-19 // 18:27:44

Det finns ju massvis av spel där man inte kan vara tjejer! Och vad är problemet att spela som tjej?;) Nu verkar ju han väldigt liten men ja.. Skulle det finnas killar också blir det konstigt med storyn, kanske med frisyrer,namn och smink med mera. Plus att då skulle antagligen Global spammas över med "söker kille säg 123" eller något sådant. Hoppas du förstår någonting av det jag menar! :) (det fungerar inte att signera för mig nu)

Svar: Jo håller med
Alicia Starnight

2014-08-19 // 18:34:01

Jag tycker det här med att ett spel är riktat till ett visst kön är lite idiotvarning. Jag skulle kunna skriva om detta hur länge som helst men jag ska försöka hålla mig kortfattad då jag lätt brusar upp över sånt här med. Att man ens bryr sig om vilket kön karaktären är tycker jag
är sjukt fånigt. Sen det här den här gubben sa tyckte jag lät så dumt att det inte finns. Undrar om han var helt nykter. Killar kan ändå spela, och att deras karaktär föreställer en tjej hindrar inte att de "flörtar". Och att ragga är inte allt som folk tänker på när de registrerar sig på ett spel som SSO. Dessutom skulle en tjej lika gärna flörta med en annan tjej. Så den där gubben skulle fått en lavett av mig om jag sett honom.

Svar: Ja, egentligen.
Alicia Starnight

2014-08-19 // 20:32:13

Hahahahahah såg det också!!!! xD

2014-08-19 // 20:57:02

Hej, Ja ja hade velat ha så man kan va kille i sso. Själv e ja kille IRL Men dock kan de ju skapa problem och spam i chattarna, ja ser på en kommentar att de kan börja spammas "söker kille 123" också så e de i MSP "Moviestarplanet"

2014-08-20 // 09:13:06

Asså vad är det för fel att man inte kan va kille?. Ja har ju kill kompisar på SSO dom säger jag vill va kille på SSO. Jag tycker det är skit dumt att man inte kan va kille!.

2014-08-20 // 12:32:04

Man kanske ja jag vet inte XD. Det kanske är bra ändå att man bara kan va tjej. Det finns så många spel där man inte kan va tjej. Jag vill ju va tjej i vissa kill spel men det finns ju inga kill spel och tjej spel alla kan ju spela det.

2014-08-20 // 12:38:19

Egentligen, har ju både sso och han rätt.
Du också Alicia,
Liksom Varför skulle killar få ha killkarraktärer i våra tjej spel om inte tjejer får ha tjejkarraktärer i krigsspel osv.

Och det är ju rätt och att killarna skulle ju direkt gå på tjejerna, och igga uppdrag osv.
Dem spelar det en halvdag och där försvann ett bra namn liksom.

2014-08-20 // 14:21:17

va i helvete låt killar få vara killar bara vem bryr sig

Svar: hahah molly is out
Alicia Starnight

2014-08-20 // 16:13:15

Visst vill man va kille men då går jag och spelar tera, ffxiv eller wow/lol. För spelet är ju gjord på en tidig story och ska tydligen stärka grejen med "girl Power"? + så hade alla valt kille

Svar: Ja exakt
Alicia Starnight

2014-08-20 // 16:26:22
anonym

jag vill vara tjej och springa runt och döda folk i krings spel men för det första får jag inte spela såna spel och för det andra fins det inga tjejkartärer

2014-08-20 // 21:02:56

Jag tycker folk överreagerar, håller med dig, Alli, men alltså chilla, han är ett litet barn. När jag var i hans ålder blev jag tokig om jag spelade ett spel och jag behövde vara kille, men det bryr jag mig inte om längre. Skulle absolut inte vilja ha killkaraktärer i spelet, de skulle ju behöva ändra hela storyn då, det är ju Aideen, det vill säga en TJEJ, som rider med ljuset till Jorvik, och Soul riders ska ju vara TJEJER. Men ni behöver inte bli så förbannade på han xD

2014-08-21 // 17:36:21

Jag kan förstå alla killar, som vill spela en kille. Lever vi nu i en värld, där alla är jämställde, eller lever vi i en värld, där alla måste ha tolerans och acceptans. Det låter konstigt, eller hur? Om man verkligen skulle vilja förhindra, att ingen kön känner sig utstöta ur en grupp (det finns alltid person, som inte kan identifiera med den andra könen), så kunde man välja ut en karaktär utan en speciell kön. Ja, Star Stable är bara en kopia av Barbies första perfekta värld (för mig). Men vi alla spelar varken Lisa, Linda eller Alex, utan de är bara NPC. Det är ingen argument för mig, varför bara kvinnliga karaktärer får spela. Nej, det kan verkligen vara, att de är rädd. Men det finns alltid en väg och möjlighet, för att flörta. Vi får se! Barbies värld utvecklades ... tyvärr till för mycket rosa :/

2014-08-21 // 17:44:37

WOOOOW tänk om ett sånt där klipp gjordes varje gång en tjej hittade ett spel där det bah gick att vara kille.

näämen när det handlar om en stackars kränkt liten kille DÅÅÅ måste man såklart göra ett klipp och buhuhu stackars liiilla gubben som har ungefär 23 gånger fler spel än the average tjej där han kan välja att va sitt eget kön

Svar: hahahah hade inte sagt det bättre själv
Alicia Starnight

2014-08-21 // 20:29:51
Carro

Fyfan vilken jävla dålig kommentar. Fyfan starstable, skärp er nu! Det problemet får ni väll ta sen? Finns ju småkillar som vill spela, stora med för den delen..

2014-08-22 // 18:56:09

Tycker inte SSO ska vara idioter och säga "nej I kirgsspel så kan bara killar spela". Kan inte sso vara ett gott exempel och tillåta killar? vad är det för värld vi lever i?

2014-08-22 // 18:58:20

Flörta runt? asså haha? Vad tänker dom o.o?? Tjejer kan vel lika gärna flörta??! Killar är vel inte mer bråkiga eller konstiga?! Jag tycker det var en rätt så dum komentar från sso... Men samtidigt.. mst det ju finnas spel som bara tjejer kan spela. Liksom där man bara kan träffa andra tjejer för det kan ju vara skönt. Men det vore ju rätt så kul om man kunde vara kill karaktär kanske fler killar skulle rida IRL då också? Och det vore ju jätte kul. Ja jag tycker nog att dom alla fall borde testa ha kill karaktar och se vad som händer!? Tänk om man skulle kunna bli ihop på spelet? Det var bara min åsikt.

2014-08-25 // 08:54:20

Var den där mannen nån från starstable gänget? :)

Svar: ja det är klart
Alicia Starnight

2014-08-29 // 14:53:00

Mannen som sa att det inte funkar med både killar och tjejer är Ed Field i sso ^^

Svar: Japp
Alicia Starnight

2014-09-04 // 16:47:45

Hej hej alla glada varför måste killar vara så jäkla sura för minsta lilla här försöker man vara snäll och trevlig som vi alla tjejer försöker att vara så gott vi kan killarna borde behandla oss med mer respekt och våga kämpa inte inte bete sig så omoget och otrevlig som många killar göra

2014-12-13 // 10:04:08

Jag måste bara säga att jag typ dog av att lilla aktuellt skämde ut sig! Snälla, dom pratar om jämnställdhet men tycker att det ska finnas ännu ett spel där man kan vara kille, det finns miljoner spel där man BARA kan vara kille.

Okej, visa lite jämnställdhet och gör avsnitt om alla miljoner spel där man bara kan va kille!

2015-04-22 // 19:42:26

Hahaha detta är sent men aja, strunt i. Hur många spel för killar finns det inte? Hah, "Det finns killar som också rider." Visst! Men det finns tjejer som spelar fotboll. Varför finns inte tjejer på FIFA? Samma sak. Snälla, låt även tjejer få ha ett spel där det bara finns tjejer. Jag säger absolut inte att killar inte FÅR spela SSO. Men kom igen, ta FIFA som exempel igen. Men spelet skulle inte vara kul med killar.

2015-04-29 // 16:45:20

Måste bara säga en grej: Ny sorts muspekare på din blogg!! :D

Svar: Vad kul att du la märke till det :D
Alicia Starnight

2015-09-28 // 08:27:10

Ja! Håller med! Jag rycker att det borde vara typ som en hen så man kan man välja om den ska se ut som tjej eller kille med kläder, hår osv. c:

2015-10-31 // 11:21:30
sally

Aså såååååååååååååååååååååå dumt att inte kunna vara kille jag skulle gärna vilja ha en pojkvän på star stable hi! men det är lite tråkit att det inte finns några killar!.

Svar: Spelet är inte till för att skaffa partner :)
Alicia Starnight

2016-04-25 // 18:11:32

Jag tycker att Killar åxo ska få spela som killar och eller tjejer så dom får välja<3

2017-11-03 // 15:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback