Dag 4 - Min historia med Star Stable

Jag har spelat många halvusla hästspel, både på internet och PC. Det är allt från Howrse, stallet.se och Häst och Ponny. Det var på stallet.se jag hörde om Star Stable för första gången. Jag pratade med nurvarande Mandy Skystone på MSN och vi såg att de pratade om något roligt, nytt hästspel i Chat. "Jag ska logga in på Star Stable nu, det är ett superkul nytt hästspel, hejdå! :D" Vi blev genast nyfikna båda två, och sökte upp hemsidan. Vi båda skapade ett konto till våra e-mailadresser. Men vi hittade ingenting roligt på hemsidan. Det var väldigt otydligt om vad Star Stable var för något. Men vi upptäckte tillslut att man laddade ner det.
 
Mandy kunde inte ladda ner något till sin dator, men jag provade. Skapade ett konto. Hon fick heta Alicia, efter en flicka som hjälpte mig mycket i stallet. Starnight har jag ingen aning om hur det kom till, men jag letade väl och tyckte det var fint. Det tycker jag fortfarande och är väldigt nöjd med mitt namn, passar väldigt bra med tanke på hur ljuset spred sig på denna ö. Genom ett stjärnfall en klar natt. Utseéndet blev det som liknade mig mest, gröna ögon och brunt hår. Så var även utseéndet färdigt. 
 
Alicias springare fick bli en fux häst med vit bläs, efter en ponny på stallet.se. Det blev ett Black Beauty inspirerat namn, och vips så hade jag en springare som jag inte visste skulle följa mig väldigt långt. Jag var väldigt onöjd med Stormbeauty, som blev namnet på henne. Jag minns hur jag sprang och försökte sitta upp på andras hästar innan jag insåg att det inte gick. Dock så gillar jag henne obeskrivligt nu. 
 
Mandy kunde fortfarande inte ladda ner SSO, så jag spelade det och hon spelade stallet.se. Men vi tappade kontakten men någon månad efter kunde hon också registrera mig. Jag spelade spelet varje dag, och var verkligen chockad om hur roligt det var. Alla var jättesnälla, hästarna jättefina och uppdragen jätteroliga. Jag gick upp tidigt varje morgon för att kunna göra huvuduppdragen. Nu när jag har spelat så långt det går är det inte samma känsla, och inte lika roligt på samma vis. Men detta spel fortsätter att överraska mig och det är hittills det bästa hästspelet jag spelat.
 
 


Ylva

Vad hette du på howrse när du hade det?

Svar: Minns inte
Alicia Starnight

2015-07-15 // 15:19:31

Jag hatar howrse! Man kan inte göra någonting, och jag fattar inte hur man skaffar pass...

2015-10-30 // 13:55:15

Jag tycker också att jag hade en annan känsla av sso när jag precis hade börjat än nu...

2016-03-31 // 08:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback