Mina små snömonster

I onsdags föll de första snön på Jorvik. Ett kallt vitt täcke blev lagt över Jorvik. Jag tyckte det passade bra att ta ut alla hästar i snön eftersom det var så lungt nu i skymningen, så att alla fick känna av den första snön. Tog ut alla sju hästar på en kort ridtur, så att de blev lite olika ridturer för alla beroende på lite av deras inriktningar och temprament. 
 
Ps. detta kan ju bli ett väldigt långtråkigt inlägg att läsa för vissa medan vissa tycker det är kul haha. Men jag använder bloggen mer som en dagbok för att visa vad jag gör och skriva mina åsikter, och jag älskar att skriva så detta blev väldigt långt. Millångt verkligen, men det är bara att scrolla förbi eller bara titta på de fina vinterbilderna för er som inte vill läsa sånt här. Jag skrev mest detta inlägg för skrivandes skull och för att lägga ut lite "rollinlägg" också, gillar att skriva kombinerat, men just såna här inlägg gör jag inte om i framtiden eftersom det var jobbigt att fixa haha, så oroa er inte. Engångsgrej med andra ord. ;)
Jag red Storm först. Hon tycker det är väldigt roligt att hoppa terräng, så jag tog med henne till Gröndal, fast som numera är lite av Snödal. ;) Storm blir lika lycklig av snön varje gång, hon älskar den! Bland alla snöflingor la hon in en hel del glädjeskutt. I Gröndal galopperade vi lite och hoppade på lite stockar, det var verkligen jättemysigt. Men, vi red under ett träd det låg väldigt mycket snö på. Både jag och Storm fick det på oss. Jag fick det såhär lagom mysigt i nacken och Storm bakom sadeln så hon blev väldigt rädd och stack iväg och la in ett bocksprång så jag flög av haha. Men hon kom trippande fram till mig pch puffade på mig med mulen när jag låg och i den kalla snön. 
 
 
Snowangel älskar snö! Namnet är givet efter hennes färg men mest hennes kärlek till snö. Hon brukar rulla i snön väldigt ofta, även när man sitter på. Hon kan tvärnita och rulla sig i snön så det ser ut som snöänglar efteråt. Men idag höll jag henne sysselsatt hela tiden, lekte med fingrarna och gjorde en hel del koncentrerade övningar på De glömda hedarna så jag slapp ännu ett besök på marken. Men hon galopperade jättesnabbt, tappade nästan kontrollen några gånger. Hon är verkligen galen i snön. Hon bockade jag vet inte hur många gånger, bockserier överallt. ;D Hemma, när jag släppte ut henne i snöfyllda hagen, rullade hon sig, hon smälte verkligen in. Och på natten till torsdagen snöade det inte så alla hennes avtryck efter rullningarna fanns kvar över hela hagen. Sötnos!
 
 
Minitrouble är väldigt lättskrämd. Han har levt på väldigt varma ställen tidigare, så det var första gången i snön för honom också. Jag tog det lugnt och jag tog med några ponnykompisar också. Men hans första reaktion var att hoppa rätt upp i luften när han satte ner sin hov i snön. Men sen tyckte han det var riktigt roligt! Vi tog med de till de vissna vetefälten, som vi trampade ner totalt när vi red i full galopp över de. Han tyckte som sagt det var väldigt kul tillslut, däremot la han sig ned och rullade mitt på vetefälten, så fick lov att hoppa av. Väl hemma i hagen busade han av sig totalt med Nowa, de såg jättemysigt ut, så söta! *-*
 
 
Firren är en riktig tuffing han, han är väldigt van i snön så jag vågade till och med mig upp på ett av Firgroves högsta berg med honom. Han verkade väldigt lugn tidigare, även därav valet. Hade ju inte lust att rulla flera hundra Jorvikmeter ner i en kall flod. ;) Det var väldigt kallt på berget, men det snöade faktist ingenting. Vi höll oss igång hela tiden senare så det kändes varmare. Jag klättrade och stärkte hans muskler väldigt mycket i olika backar och berg. Var även jättekul att se allt från ovan, man ser verkligen alla stigar väldigt tydligt. Winter wonderland ♥ 
 
 
Bella red jag mest på kusterna, det blåste en hel del med det var mysigt ändå. Bella var väldigt framåt, så vi hoppade några murar och stockar som kom i vägen. Inga problem för Bella alls! Hon är en väldigt säker och duktig hoppare. Hon gillar snö, den yr om hovarna runt när hon rör sig. 
 
 
Aramis är väldigt duktig i galoppen, så jag lät han galoppera fullt ös på Everwindfälten. Jag tappade snabbt kontrollen på honom, men återfick den tillslut. Det märks verkligen att galopp är hans grej! Det var snöstorm där och svårt att se, så vi drog in i Hollow Woods tillslut där allt blev mycket lugnare. Det var väldigt mysigt där bland träden. Vi red även mot Valedale där vi var på besök, stallet och byn har blivit ännu mysigare med allt julpynt nu så jag dras sakta dit. Men kan inte bestämma mig om jag ska flytta över vintern än.
 
 
Danne var den sista häst som skulle ut i vinterrusket. Jag red på De glömda hedarna där vi hoppade över murar, innan vi drog oss till Vingårdens terrängbana. Där hade han öronen spetsade framåt hela tiden, han tyckte det var jätteroligt att hoppa i snön haha. Ska nog se till att börja tävla honom mer framåt våren sen, han har verkligen kapacitet för alla grenar och tävlar ju enstjärnig häst annars. Jag är dock inte så utbildad i fälttävlan så vi får börja om lite från H90. ;) 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback