Baronessans Skola!

Hej! Jag har börjat på Baronessans Skola. Om du vill gå i den, anmäl dig på mejl till Samantha Nightstorm ;D
Baronessans skola släpper in elever som ska börja årskus 6-9, (12-15 år).
 
JAG HAR LÅNAT BILDER OCH INFORMATION FRÅN WWW.STARSTABLENEWS.BLOGG.SE.
Samantha Nightstorms blogg.
Vissa bilder har jag fotat själv ;)
 
Skolan är inriktad på "häst" och har  därför en ridlektion per dag, ibland rider eleverna ut i den vackra terrängen runtom Vingården eller så rider dom till Ridhuset och rider antingen dressyr eller hoppning, ibland rider dom även ner till Marleys eller Galoppbanan.
 
Bilder på skolan:
Dom olika klassrummen.
En av klassrummen.
 
Stalla upp din häst
 
Baronessan bedde mig att informera om att hästarna får lov att bo på Vingårdens stall under de hela åren man går på skolan. Din häst får stor box och en massa nya hästkompisar, hästarna får gå i stora "grushagar" fulla med vindruvs-växter, alltså en typ av "gräshage" fast med vindruvor istället, lyxigt! ;)
Finns även en stooooooor sommarhage bakom själva skolan som kallas "Utsiktsstupet" där ägaren bestämer själv om hästen ska gå på bete där eller någon annanstans.
 
Här är stallet.
En av grushagarna med Vindruvsodling.
En av hagarna på Everwind/Silvergladefälten jag iallafall kommer ha Storm på ofta ;D
Den stora hagen på Utsiktsstupet.
Ni ser skolan på bild. Ovanför skolan finns lägenheter/"studentbostad". Där får eleverna bo i en lägenhet själv eller med en eller flera kompisar. Där får eleverna bo när dom vill under terminerna och när dom är i skolan. Dom får bo i sin lägenhet/studentbostad när dom vill när dom går i skolan. Dom behöver inte ha en lägenhet/studentbostad om dom inte vill och dom får bo i den när dom vill och när dom inte vill.
 
 
 
 
 
 
 
 


heej!superbra blogg!:)vet du när jag kan få tag på samantha nightstorm?jag är sjukt intresseran av att gå i baronsessans skola!jag är level tolv och kan komma till GÅD och förbi norra järngrinden!bara så du och smantha vet!:) XD

Svar: Hej, tack! Mejla Sam ;)
Alicia Starnight

2012-08-14 // 18:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback